Bakfyllan - Surfer's Paradise

Att aka till Surfers Paradise efter Byron bay ar lite som en morgonen efter en bra utekvall. Allt ar lite fulare, lite graare och lite illaluktande. Ett dis som lagt sig som en skugga pa nathinnan. Kvallen innan kanns avlagsen, nastan som om den inte alls fanns eller att allt som hande da egentligen inte har skett. Ett svagt sting av oro - tank om man missuppfattat nagot, eller om man glomt nagot viktigt. Man ser tillbaka pa gardagen och undrar nar man kommer att trivas lika bra igen.

Nu later det verkligen som om jag glorifierar utekvallar.. Inte meningen, jag vill bara jamfora kanslan som infunnit sig i min mage med nagot man kan relatera till. Att ankomma i Surfers Paradise vackte starka kanslor. Fran Greyhoundbussen sag man turister, skyskrapor, hotellkomplex i multum, shoppinggator och adult shops. Kontrasten blev sa stark. I mitt huvud snurrar tusen fragor, och min sinnestsamning passar inte alls detta turistgetto. Hamnat i nagon sorts extistensiell kris, vilket bara ar positivt, for min del. Men platsen var fel.

Byron hade lamnat en sot eftersmak. Jag kan inte minnas ha sa har starka och varma kanslor i kroppen pa valdigt lange. Kortslutning i huvudet. Pa ett bra satt. Och lite darrig i knana.

Jag ska dock inte vara allt for dramatisk. Vi hade faktiskt jattetrevligt har ocksa. Jag, Julia och Sara har roligt vart vi an kommer. Vi at god grillmiddag och fortsatte sedan kvallen pa rummet med choklad och chips. Ni som kanner oss vet att en foodfest alltid piggar upp. Dagen efter gick Julia och Sara till stranden medan jag begav mig ut pa en tva och en halvtimmes meditativ joggingrunda, da jag hann agna lite kvalitetstid med mig sjalv och med mina stora tankar. Nar jag kom tillbaka visade det sig att flickorna hade bokat in en surfinglektion till foljande dag! Sara aterkommer med upplevelser och bilder.

Kvall nummer tva borjade ocksa pa rummet, dar vi spelade fragespel och sjong hogt (och dansade..) till gamla mer eller mindre bra dangor fran Saras Ipod. Sedan forsokte vi oss pa barhang inne i stan, men misslyckades med detta. Fulla, hormonstinna tonarspojkbritter och tjejer med for hoga klackar och for korta kjolar avskrackte oss fran att ens ga i narheten av barerna. Det slutade med att vi kopte pizza och gick hem igen. Kanske inte later som det, men vi hade faktiskt en valdigt bra utekvall tillsammans. Inte tack vare Surfer's, utan vart glada lynne fran foregaende destination. I och med detta blir jamforelsen av utekvallen och Byron komplett - sinnesstammning och sallskapet ar det som gor upplevelsen. Hehe.

Elin


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0