En liten familj

En liten grupp pa tre flickor reser tillsammans genom det langvaga landet Australien. De sover tillsammans, ater tillsammans, umgas tillsammans och upplever tillsammans. De har lart sig att kommunicera med miner och ljud istallet for konversasion; som utomstaende kan det vara hogst svart att folja med i deras ljudlosa ord. For sa blir det, om man sover, ater, umgas och upplever tillsammans.

De tre flickorna har blivit en liten familj. I en familj tar man hand om varandra och tillgodoser alla familjemedlemmars behov och varnar for varandras halsa. I en familj sa tycker man om varandra aven om man ar osams. Naval, om man tycker om varandra sa ar man inte osams sa ofta. Faktiskt.

I var familj ar inget pinsamt eller tabu. Det ar ok att vara inne i badrummet alla tre samtidigt - om en duschar, en borstar tanderna och en gar pa toa sa blir det ju faktiskt mer effektivt. Faktsikt faktiskt. Och om man kanner sig ensam en natt ar det ok att krypa upp hos nagon annan familjemedlem och sova. For om man ar en liten familj sa behover man inte kanna sig ensam. I arlighetens namn, nar man lever tatt ihop finns inget som heter privatliv, men det ar nagot som inget av oss saknar. Man behover inte skammas for att ga runt i underklader i dormrummet eller for att ligga i sangen och ata snickers sent pa natten. Det ar helt ok.

En sak ar saker: Jag kommer kanna mig valdigt ensam nar jag kommer hem, utan min lilla flickfamilj.

Elin


Kommentarer
Postat av: Räven

Jag ska ta hand om dig och trösta dig min lilla rosbuske.

2010-05-27 @ 19:52:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0